Sunday, 18 August 2013

Basuh Minda...

      Basuh minda...berfikir....mncari sebab kenapa dikatakan...Tiada Mood??
mood ni kenapa laaaa selalu lesap..mcm chipsmore....kdg ada....brsemngat je buat keje...yg ssah jadi senang...yg senang cpt je siapnya...kan??
time tiada mood....aduhaiiii...seksanya.....buat keje semua tak mnjadi!! kalau jadi pun...tak brape sempurna....tak puas hati...

     Sebab-sebab yang membuat mood lari?? keadaan sekeliling....emosi...erm...
yang penting dalaman..kekuatan semngat...emosi dan perasaan menangani stress ni...sampai ada satu ketika...selera makn hilang...lapar dan keinginan utk menelan itu tiada...parah kn kalau mcm ni...seorang kwn penah alami....keadaan ini mmbuat pnyakit gatrik mnyerang...berasa tidak lapar...lalu ke hospital...Doktor paksa bagi muntah...keluar smua...baru mula nak makan...Doktor kata itu impak dari stres...kadang kita sendiri tak berapa kisah...kan..

     Sudah kenai pasti sebab2 kehilangan mood....selesaikan..sehabis maksima...pada pendapat aku...
bermula dalam rumah dan sekitar rumah...di dapor..beres dan kemaskan...sampai puas hati..bilik air..kain kain kotor basuh..lipat dan bereskan bilik tido...ruang tamu...susun atur...tukar langsir ubah suasana....depan rumah...pokoknya buat yang terbaik...shingga rasa lapang dada....puas hati..barulah mula msuk opis....hehehe...bg yg kejenya d rumah...it's me!!!....suasana ok...hati mula tenang...mood akan pelan2 menjengok....urusan ketidak puasan ngn manusia...biar Allah yang mmbalasnya....tugas kita bersujud memohon keredhaannya....
Jommm...kita lakukan utk mood yg ceria....
(aku nak melompat....mengapai impian...yesssss)